07-31-2015, 08:03 AM
Merhaba, aslında kolay birkaç işlemle yapılabilecek olan krallık eklemeyi, başlangıçta çoğu kişinin yapamadığını gördüm, duydum. Onun için böyle bir ders yapma hazırlığına giriştim..
Başlayalım;
İlk module_factions'a bakalım, kendisi sadece oyun bilgilerine krallığın adını girer ancak diğer krallıkla ilgili işlemlerin bazıları buraya bağlıdır.
(Örneğin sadece buraya yeni bir ülke ekleseniz bile sadece oyunun girdilerinde kalacaktır. Ancak krallığa şehir eklemek isterken ona modules_factions dosyasında verdiğiniz "fact_7 8 vs vs" numaralarıyla tanıyacaktır, diğer birçok dosyada..
[spoiler][/spoiler]
Buraya herhangi yeni bir krallık eklerken, hangi kültüre daha yakınsa onu kopyalayıp yapıştırın ki ona benzesin.(Aslında böyle bir kaide yok ama başlangıçta bu işe yarar.)
Ben Teutonic krallığını eklemek istediğimde, svadya'yı örnek alıyorum;
[spoiler][/spoiler]
Bundan sonra krallığınızı benzeyen krallıktan ayırmak için özelleştirmeler, eklemeler çıkarmalar yapacağız. Zaten bu haliyle bıraksak sadece kağıtta krallık var denir. Şu anda hiçbir faaliyeti yok krallığımızın..
Krallığın rengini değiştirme
Bir programa ihtiyacımız var, Morgh Tools..
Buradan indirebilirsiniz;
http://www.mbrepository.com/file.php?id=1798
Herneyse açtıktan sonra aşağıdaki 'module directory'de düzenlediğiniz modun konumunu seçin. Ondan sonra Text Editor adı altında Faction Editor'u göreceksiniz.. Tıklayın efenim. Eklediğiniz krallığı modüle kaydetmiş olmanız lazım görmesi için. Gördüğü zaman kopyala yapıştır yaptığınız krallıkla aynı renk olduğunu göreceksiniz.. Rengi dilediğiniz gibi ayarlayıp, kodu alın.(HEX: bla bla yazan kodu almanız gerekiyor) sonrasında;
[spoiler]("kingdom_7", "Teutonic Order", 0, 0.9, [("outlaws",-0.05),("peasant_rebels", -0.1),("deserters", -0.02),("mountain_bandits", -0.05),("forest_bandits", -0.05)], [], 0xEE7744),[/spoiler]
kırmızı yazdığım yer ile değiştirin.
Finished.
Krallığa lord ekleme/taşıma.
Bu başlık altında 2'sini de işleyeceğiz. "amaan ikisi de aynı şey" demeyin, değil çünkü
Taşıma ile başlayalım;
module troops(satır 979);
Ayrıca 978.satıra bakarsak ilk 8 lordun yaşlı ve daha deneyimli olarak tasarlandığı yazar. 988.satırda ise genç lordlar aşağı doğru sıralanmıştır.
[spoiler]["knight_1_1", "Count Klargus", "Klargus", tf_hero, 0, reserved, fac_kingdom_1, [itm_saddle_horse, itm_courtly_outfit, itm_heraldic_mail_with_surcoat, itm_nomad_boots, itm_splinted_greaves, itm_great_helmet, itm_sword_medieval_c, itm_scale_gauntlets, itm_tab_shield_heater_cav_a], knight_attrib_5,wp(230),knight_skills_5|knows_trainer_1|knows_trainer_3, 0x0000000c3e08601414ab4dc6e39296b200000000001e231b0000000000000000, swadian_face_older_2],[/spoiler]
Kırmızı olarak yazdığım rakam, hangi faction olduğunu gösterir, dediğim gibi module_faction'da ne yazdıysanız (sırasıyla gittiği için 7 yazmışsınızdır.) o rakamı gireceksiniz oraya. Aman direk üstüne 7 falan yazmayın. Onu kopyalayıp, 1119. satıra atın. Satırlarda girintiye,sayılara dikkat edin. Ayrıca pembe yazan yer yüz kodudur, diğer siyahlarda troops editor'den ayarlanabilecek şeyler.(ha yapmayı biliyorsanız buradan halledin, farketmez)
Krallığa şehir ekleme
Bu iş script'lerle yapılacağından module_script'in 485. satırını açıyoruz;
Burada town_1'in kingdom_4'e verildiği yazıyor. Bu 2 kodu örnek olarak verdim, diğer şehirleri veya daha da altta olan kale kodlarından sadece fac_kingdom_"4" kısmını 7 veya krallığınızın fact sayısı hangisiyse onu verirseniz bu iş olacaktır. Ancak bu başlık altında o kale veya şehri lord'a vermeyi de öğreteceğim;(566.satır)
Burada town_1 şehrinin, kingdom_4_lorduna yani kralına verildiği söyleniyor. Siz bunu troop'larda da ayarladığımız şekilde kodları girerseniz, olacaktır. Veya hiç olmadı "trp_player" yazarsanız kale size gelir. Ama siz yeni krallıkta değilseniz, buglar oluşabilir.
Krallığın kültürünü değiştirme ve Kralı ayarlama
Selamlar, 186. satırdan itibaren başlayan satıra bakalım.
[spoiler] (faction_set_slot, "fac_kingdom_1", slot_faction_culture, "fac_culture_1"),
(faction_set_slot, "fac_kingdom_1", slot_faction_leader, "trp_kingdom_1_lord"),
(troop_set_slot, "trp_kingdom_1_lord", slot_troop_renown, 1200),
(faction_set_slot, "fac_kingdom_2", slot_faction_culture, "fac_culture_2"),
(faction_set_slot, "fac_kingdom_2", slot_faction_leader, "trp_kingdom_2_lord"),
(troop_set_slot, "trp_kingdom_2_lord", slot_troop_renown, 1200),
(faction_set_slot, "fac_kingdom_3", slot_faction_culture, "fac_culture_3"),
(faction_set_slot, "fac_kingdom_3", slot_faction_leader, "trp_kingdom_3_lord"),
(troop_set_slot, "trp_kingdom_3_lord", slot_troop_renown, 1200),
(faction_set_slot, "fac_kingdom_4", slot_faction_culture, "fac_culture_4"),
(faction_set_slot, "fac_kingdom_4", slot_faction_leader, "trp_kingdom_4_lord"),
(troop_set_slot, "trp_kingdom_4_lord", slot_troop_renown, 1200),
(faction_set_slot, "fac_kingdom_5", slot_faction_culture, "fac_culture_5"),
(faction_set_slot, "fac_kingdom_5", slot_faction_leader, "trp_kingdom_5_lord"),
(troop_set_slot, "trp_kingdom_5_lord", slot_troop_renown, 1200),
(faction_set_slot, "fac_kingdom_6", slot_faction_culture, "fac_culture_6"),
(faction_set_slot, "fac_kingdom_6", slot_faction_leader, "trp_kingdom_6_lord"),
(troop_set_slot, "trp_kingdom_6_lord", slot_troop_renown, 1200),
[/spoiler]
Kırmızı ile gösterdiklerim, kralın kim olduğunu belirler. Yeşiller ise krallığın kültürünü belirler ki, köylü askerler, factions'a göre değil, kültürlere göre ayarlanır. Yani yeni krallık kurduğunuzda, bunun örneğini alıp kendi krallığınızda şöyle uygulamanız güzel olur;
trp_kingdom_7_lord'u troopsu module_troops'tan yaptığınız krala kodlarıyla yazarsanız, direk kralı kral yapmış olursunuz oyunda, evet
Yarattığın krallığın kralı olarak başlama;
Yine module_script'i kullanacağız;
Başka bir krallık scriptini copy-paste yapıp kendi krallığına uyguladığında böyle olmalı, ama kral olmak için bir şey eksik.
slot_faction_leader diyor ki bu krallık liderinin kim olduğunu gösterir. Tırnaklarla çevrilmiş yere "trp_player" yazmak yeterlidir.
Ama daha bitmedi, çünkü bunu okumadan önce krallığınıza bir kral verdiyseniz, silin onu. Neyse, bi de şunu yapmak bugların azalmasını sağlayabilir. Krallığınızda olan bir kale veya şehir, istediğinizi kendinize alın. Ben Reyvadin Şehri'ni alıyorum(satır 485);
Burada krallıkların hangisini aldığını falan görüyorsunuz. Ben town_8(Reyvadin)i kendi factionuma geçiriyorum öncelikle.
Şimdi ise kendi özel mülküm yapıyorum(satır 574);
Bakın, burada Reyvadin şehrinin trp_kingdom_2_lord'da yani Kral Yaroglek'te olduğunu söylüyor ancak biz bunu değiştiriyoruz;
İşte bu kadar. :)
Krallığın Sancağını ekleme
module_scripts'e bir girelim(satır 1070);
Baktığımızda krallıkların sancak mesh'leri kodlarla oturtturulmuş durumda, bizde bunları örnek alarak photoshop ve kodlar yardımıyla kendi krallık sancağımızı yapalım.
[spoiler=Soldan sağa a,b,c,d diye gidiyor..][/spoiler]
Gördüğünüz üzere, diğer kodlarla uyuşuyor.(Mesela ilk bayrağın nord bayrağı olmasının sebebi, "mesh_banner_kingdom_a" kodu üzerine kurulu olması. Bende kendi kurduğum "Teutonic Order" krallığının sancağını attım ve kodu da şu şekilde yazıyorum;
Tamam ama mesh kodları onu tanımadan geçecekler, bu yüzden module_meshes'in 382. satırında şöyle bişey yapmışlar.
Bizde kendi krallık sancağımızı ekleyip kapatalım.
İşte bu kadar..
Spoiler kodlarının kusuruna kalmayın ben onlar vardır diye umuyordum.
Başlayalım;
İlk module_factions'a bakalım, kendisi sadece oyun bilgilerine krallığın adını girer ancak diğer krallıkla ilgili işlemlerin bazıları buraya bağlıdır.
(Örneğin sadece buraya yeni bir ülke ekleseniz bile sadece oyunun girdilerinde kalacaktır. Ancak krallığa şehir eklemek isterken ona modules_factions dosyasında verdiğiniz "fact_7 8 vs vs" numaralarıyla tanıyacaktır, diğer birçok dosyada..
[spoiler][/spoiler]
Buraya herhangi yeni bir krallık eklerken, hangi kültüre daha yakınsa onu kopyalayıp yapıştırın ki ona benzesin.(Aslında böyle bir kaide yok ama başlangıçta bu işe yarar.)
Ben Teutonic krallığını eklemek istediğimde, svadya'yı örnek alıyorum;
[spoiler][/spoiler]
Bundan sonra krallığınızı benzeyen krallıktan ayırmak için özelleştirmeler, eklemeler çıkarmalar yapacağız. Zaten bu haliyle bıraksak sadece kağıtta krallık var denir. Şu anda hiçbir faaliyeti yok krallığımızın..
Krallığın rengini değiştirme
Bir programa ihtiyacımız var, Morgh Tools..
Buradan indirebilirsiniz;
http://www.mbrepository.com/file.php?id=1798
Herneyse açtıktan sonra aşağıdaki 'module directory'de düzenlediğiniz modun konumunu seçin. Ondan sonra Text Editor adı altında Faction Editor'u göreceksiniz.. Tıklayın efenim. Eklediğiniz krallığı modüle kaydetmiş olmanız lazım görmesi için. Gördüğü zaman kopyala yapıştır yaptığınız krallıkla aynı renk olduğunu göreceksiniz.. Rengi dilediğiniz gibi ayarlayıp, kodu alın.(HEX: bla bla yazan kodu almanız gerekiyor) sonrasında;
[spoiler]("kingdom_7", "Teutonic Order", 0, 0.9, [("outlaws",-0.05),("peasant_rebels", -0.1),("deserters", -0.02),("mountain_bandits", -0.05),("forest_bandits", -0.05)], [], 0xEE7744),[/spoiler]
kırmızı yazdığım yer ile değiştirin.
Finished.
Krallığa lord ekleme/taşıma.
Bu başlık altında 2'sini de işleyeceğiz. "amaan ikisi de aynı şey" demeyin, değil çünkü
Taşıma ile başlayalım;
module troops(satır 979);
Ayrıca 978.satıra bakarsak ilk 8 lordun yaşlı ve daha deneyimli olarak tasarlandığı yazar. 988.satırda ise genç lordlar aşağı doğru sıralanmıştır.
[spoiler]["knight_1_1", "Count Klargus", "Klargus", tf_hero, 0, reserved, fac_kingdom_1, [itm_saddle_horse, itm_courtly_outfit, itm_heraldic_mail_with_surcoat, itm_nomad_boots, itm_splinted_greaves, itm_great_helmet, itm_sword_medieval_c, itm_scale_gauntlets, itm_tab_shield_heater_cav_a], knight_attrib_5,wp(230),knight_skills_5|knows_trainer_1|knows_trainer_3, 0x0000000c3e08601414ab4dc6e39296b200000000001e231b0000000000000000, swadian_face_older_2],[/spoiler]
Kırmızı olarak yazdığım rakam, hangi faction olduğunu gösterir, dediğim gibi module_faction'da ne yazdıysanız (sırasıyla gittiği için 7 yazmışsınızdır.) o rakamı gireceksiniz oraya. Aman direk üstüne 7 falan yazmayın. Onu kopyalayıp, 1119. satıra atın. Satırlarda girintiye,sayılara dikkat edin. Ayrıca pembe yazan yer yüz kodudur, diğer siyahlarda troops editor'den ayarlanabilecek şeyler.(ha yapmayı biliyorsanız buradan halledin, farketmez)
Krallığa şehir ekleme
Bu iş script'lerle yapılacağından module_script'in 485. satırını açıyoruz;
Burada town_1'in kingdom_4'e verildiği yazıyor. Bu 2 kodu örnek olarak verdim, diğer şehirleri veya daha da altta olan kale kodlarından sadece fac_kingdom_"4" kısmını 7 veya krallığınızın fact sayısı hangisiyse onu verirseniz bu iş olacaktır. Ancak bu başlık altında o kale veya şehri lord'a vermeyi de öğreteceğim;(566.satır)
Burada town_1 şehrinin, kingdom_4_lorduna yani kralına verildiği söyleniyor. Siz bunu troop'larda da ayarladığımız şekilde kodları girerseniz, olacaktır. Veya hiç olmadı "trp_player" yazarsanız kale size gelir. Ama siz yeni krallıkta değilseniz, buglar oluşabilir.
Krallığın kültürünü değiştirme ve Kralı ayarlama
Selamlar, 186. satırdan itibaren başlayan satıra bakalım.
[spoiler] (faction_set_slot, "fac_kingdom_1", slot_faction_culture, "fac_culture_1"),
(faction_set_slot, "fac_kingdom_1", slot_faction_leader, "trp_kingdom_1_lord"),
(troop_set_slot, "trp_kingdom_1_lord", slot_troop_renown, 1200),
(faction_set_slot, "fac_kingdom_2", slot_faction_culture, "fac_culture_2"),
(faction_set_slot, "fac_kingdom_2", slot_faction_leader, "trp_kingdom_2_lord"),
(troop_set_slot, "trp_kingdom_2_lord", slot_troop_renown, 1200),
(faction_set_slot, "fac_kingdom_3", slot_faction_culture, "fac_culture_3"),
(faction_set_slot, "fac_kingdom_3", slot_faction_leader, "trp_kingdom_3_lord"),
(troop_set_slot, "trp_kingdom_3_lord", slot_troop_renown, 1200),
(faction_set_slot, "fac_kingdom_4", slot_faction_culture, "fac_culture_4"),
(faction_set_slot, "fac_kingdom_4", slot_faction_leader, "trp_kingdom_4_lord"),
(troop_set_slot, "trp_kingdom_4_lord", slot_troop_renown, 1200),
(faction_set_slot, "fac_kingdom_5", slot_faction_culture, "fac_culture_5"),
(faction_set_slot, "fac_kingdom_5", slot_faction_leader, "trp_kingdom_5_lord"),
(troop_set_slot, "trp_kingdom_5_lord", slot_troop_renown, 1200),
(faction_set_slot, "fac_kingdom_6", slot_faction_culture, "fac_culture_6"),
(faction_set_slot, "fac_kingdom_6", slot_faction_leader, "trp_kingdom_6_lord"),
(troop_set_slot, "trp_kingdom_6_lord", slot_troop_renown, 1200),
[/spoiler]
Kırmızı ile gösterdiklerim, kralın kim olduğunu belirler. Yeşiller ise krallığın kültürünü belirler ki, köylü askerler, factions'a göre değil, kültürlere göre ayarlanır. Yani yeni krallık kurduğunuzda, bunun örneğini alıp kendi krallığınızda şöyle uygulamanız güzel olur;
trp_kingdom_7_lord'u troopsu module_troops'tan yaptığınız krala kodlarıyla yazarsanız, direk kralı kral yapmış olursunuz oyunda, evet
Yarattığın krallığın kralı olarak başlama;
Yine module_script'i kullanacağız;
Başka bir krallık scriptini copy-paste yapıp kendi krallığına uyguladığında böyle olmalı, ama kral olmak için bir şey eksik.
slot_faction_leader diyor ki bu krallık liderinin kim olduğunu gösterir. Tırnaklarla çevrilmiş yere "trp_player" yazmak yeterlidir.
Ama daha bitmedi, çünkü bunu okumadan önce krallığınıza bir kral verdiyseniz, silin onu. Neyse, bi de şunu yapmak bugların azalmasını sağlayabilir. Krallığınızda olan bir kale veya şehir, istediğinizi kendinize alın. Ben Reyvadin Şehri'ni alıyorum(satır 485);
Burada krallıkların hangisini aldığını falan görüyorsunuz. Ben town_8(Reyvadin)i kendi factionuma geçiriyorum öncelikle.
Şimdi ise kendi özel mülküm yapıyorum(satır 574);
Bakın, burada Reyvadin şehrinin trp_kingdom_2_lord'da yani Kral Yaroglek'te olduğunu söylüyor ancak biz bunu değiştiriyoruz;
İşte bu kadar. :)
Krallığın Sancağını ekleme
module_scripts'e bir girelim(satır 1070);
Baktığımızda krallıkların sancak mesh'leri kodlarla oturtturulmuş durumda, bizde bunları örnek alarak photoshop ve kodlar yardımıyla kendi krallık sancağımızı yapalım.
[spoiler=Soldan sağa a,b,c,d diye gidiyor..][/spoiler]
Gördüğünüz üzere, diğer kodlarla uyuşuyor.(Mesela ilk bayrağın nord bayrağı olmasının sebebi, "mesh_banner_kingdom_a" kodu üzerine kurulu olması. Bende kendi kurduğum "Teutonic Order" krallığının sancağını attım ve kodu da şu şekilde yazıyorum;
Tamam ama mesh kodları onu tanımadan geçecekler, bu yüzden module_meshes'in 382. satırında şöyle bişey yapmışlar.
Bizde kendi krallık sancağımızı ekleyip kapatalım.
İşte bu kadar..
Spoiler kodlarının kusuruna kalmayın ben onlar vardır diye umuyordum.